Работа на Каспии CaTRo / Tug boat captain

Вчера позвонили из Казахстана из международной компании по найму персонала, предложили работу на Каспии, КЗ сектор. В данный момент работа есть, поэтому предложение не заинтересовало:


Job title: TUG Boat Captain (The owner of position shall have dedicated captain certificate and experience of operating at North Caspian Shallow Water area)

Client: TengizChevroil / CaTRo Project

Please Indicate your salary expectation in USD net please per worked month

Work location: Prorva, Kazakhstan

Rotation type: 28/28

Availability: Asap

 

If you would like to be submitted for the position please advise me on below

Availability to start:

Home Airport:


Порт Прорва и Future Growth Project (FGP)

Стало интересно где все это, и вот что нашел. Все работы идут “вокруг” месторождения Тенгиз, согласно Future Growth Project (FGP):

Месторождение Тенгиз / http://www.tengizchevroil.com

Месторождение Тенгиз / http://www.tengizchevroil.com

Работы по FGP, номер 7 это и есть CaTRo.

Схема проекта TCO FGP / http://www.tengizchevroil.com

Схема проекта TCO FGP / http://www.tengizchevroil.com

CaTRo – Cargo Transportation Route, но так же встречал под названием Caspian Transportation Route. Это часть работ входящих в Future Growth Project (FGP) возглавляемый Tengizchevroil (TCO), в конце получаем сокращение “TCO FGP CaTRo”, который в свою очередь является часть проекта Wellhead Pressure Management Project (WPMP).

TCO FGP WPMP scope / http://www.tengizchevroil.com

TCO FGP WPMP scope / http://www.tengizchevroil.com

Прорва – новый порт, занимающийся перевалкой нефти.

TCO CaTRo

Активность судов обещает там быть прилично, что даже заказали Систему управления движением судов для CaTRo

TenizService LLP is developing a cargo transportation route (“CaTRo”) for opening the north-eastern part of the Caspian Sea to deliver modules and other cargo. The purpose of the CaTRo is, to enable development and cargo delivery to various shores, near shore and off shore oil and gas fields in the region. CaTRo comprises a Marine Channel, a Cargo Offloading Facility (COF) and a haul road to transport modules, connecting, among other places, the COF with Tengiz. The Cargo Storage Facility (CSF) is designed for the storage of cargo and materials and as a support base for cargo transportation operations.

The Marine Channel consists of a 74km long channel, 61.0m wide and 4.8m deep. The channel has four (4) contingency waiting places along its length. The channel terminates into a turning basin of 300m diameter which allows maneuvering and access to the COF berths.

AVECOM scope of work includes design, supply, delivery, installation supervising and commissioning of the VTM system. VTM system consists of Navigational Safety System (NSS), Communication and Surveillance System (CSS), Marine Environmental Monitoring System (MES), two marine platforms to accommodate AIS and VHF repeater stations, 70 meters communication tower and VTM control room.

http://www.avencom.com/blog/blog-entry/article/avencom-has-been-awarded-the-vessel-traffic-management-system-contract-from-tenizservice-llp-for-the.html

 

Карта Схема CaTRo / http://www.avencom.com/ (кликабельно)

Карта Схема CaTRo / http://www.avencom.com/ (кликабельно)

Нашлась даже серия судов с названиями CATRO, это типа landing craft с названием CATRO IX:

Landing craft CATRO IX / IMO 9784441 / Flag Kazakhstan / MarineTraffic.com

Landing craft CATRO IX / IMO 9784441 / Flag Kazakhstan / MarineTraffic.com

Среди работ по CaTRo упоминается дноуглубление (dredging), обустройство порта и т.д. То есть в конечно итоге, работа может оказаться от более менее вменяемого буксира до шоалбастера. Не зря указано “shallow water area”. Судя по клиенту, работы судна будут связаны с обеспечение дноуглубительных работ.

Может кому пригодится, пишите в комментариях, сообщу контактные данные.

15 Комментариев

  1. Максим
  2. Рамиль
  3. майкл
      • Владислав
  4. Сергей
  5. Сергей

Оставить ответ